Po ostatnich wynikach finansowych Apple za pierwszy kwartał 2015 roku dużo mówiło się o tym, że to rynek chiński był przyczyną tak spektakularnego sukcesu. Wzrost na poziomie 157% przychodu z tego regionu niewątpliwie wpływa na wyniki Apple. Warto jednak odnotować, że na pozostałych kontynentach iPhone również sprzedaje się doskonale.

Jak podaje firma analityczna Kantar Worldpanel, iPhone w Stanach Zjednoczonych sprzedał się w większej liczbie niż telefony z Androidem. To niewątpliwy sukces, gdyż sytuacja taka nie miała miejsca bardzo dawno - w roku 2012. Chociaż różnica w sprzedaży ociera się o błąd statystyczny (0,1% wyższa sprzedaż iPhone’a niż Android’a) to śmiało można mówić o sukcesie modelu iPhone 6 Plus, który był najchętniej kupowany jako prezent na święta. 57% wszystkich kupionych smartfonów w Stanach Zjednoczonych to iPhone. Według firmy Kantar rynek telefonów z dotykowym ekranem wygląda następująco - iOS - 47,7%, Android - 47,6%.

iPhone dobrze radzi sobie również w Europie. Zasięg iOS na starym kontynencie wzrósł o 6,2 punktu procentowego. Android natomiast zmniejszył swój udział o 3,8 punktu utrzymując wciąż doskonały wynik 66,1% całego rynku smartfonów. Jedynie we Włoszech odnotowano wzrost sprzedaży Androida.

Czy Apple podbił już cały chiński rynek? Wydaje się, że jest jeszcze wiele do osiągnięcia i Tim Cook doskonale sobie z tego zdaję sprawę przychylając się do wszystkich żądań jakie rządu (nawet tak absurdalnych jak wgląd w kod systemu operacyjnego) tego kraju stawia przed Apple. Obecnie firma posiada 21,5% rynku (wzrost o 2.5 punktu procentowego). Android natomiast dzierży aż 77% rynku mobilnego Chin.

Więcej o raporcie znajduje się na stronie Kantar Worldpanel